Garanciális és jótállási feltételek
Karóráinkra 24 hónap jótállást vállalunk.
Napszemüvegeinkre 12 hónap jótállást vállalunk.
A jótállási idő a gyártó illetve forgalmazó vállalása alapján kiegészülhet, ezt a garancialevélen tüntetjük fel.
- A vásárló jótállási igényeit a jótállási jeggyel érvényesítheti.
- Elveszett jótállási jegyet csak blokk, vagy számla ellenében tudunk pótolni.
- A jótállási igény csak érvényes és pontosan kitöltött jótállási jegy és számla együttes bemutatásával érvényesíthető. A jótállási jegy hamisítása, vagy abban valótlan adatok feltüntetése jogi következményekkel és a jótállás megszűnésével jár.
- Nem érvényes a jótállás, ha a kereskedő neve, címe, az óra típusa vagy az eladás dátuma nem szerepel a jótállási jegyen.
- A fogyasztó a kijavítási igényét a forgalmazónál, illetve a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
- A szervizbe való továbbítás költségei a fogyasztót terhelik. A postai úton továbbított óra esetében a javítási idő a továbbítás idejével meghosszabbítható.
- A vásárló által szervizelés céljából feladott termék után a postai költség a feladót terheli, a megjavított termék visszaszállításáról pedig a kereskedő vagy a szerviz köteles gondoskodni.
- A jótállás nem vonatkozik: elem, óraszíj, óraüveg, valamint a mindennapi használatból adódó karcolásokra, továbbá mechanikus sérülésekből illetve a nem vízálló óráknál a vizesedésből adódó meghibásodásra.
Hibás termék esetén a vásárlót a 151/2003.(IX.22.) Kormányrendeletben, valamint a 49/2003 (VII.30) GKM rendeletben, valamint a Ptk. 1959. évi IV. törvény 306-310§, illetve a Ptk. 248§ szerinti jogok illetik meg. A forgalmazónak törekednie kell, hogy a javítást vagy kicserélést a hiba bejelentésétől számított 30 napon belül a vásárló érdeksérelme nélkül elvégezze úgy, hogy a javítás folytán a termék értéke és használhatósága az azonos ideig rendeltetésszerűen használt, hibátlan termékhez képest nem csökken.
A jótállásra kötelezett a vásárló kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolatát a vásárlónak köteles átadni. Ha a kötelezett a vásárló igényének teljesíthetőségéről a bejelentés időpontjában nem tud nyilatkozni, akkor álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a vásárlót.
- ha a termék a vásárlástól számított 3 munkanapon belül (az elem hibáját kivéve) meghibásodott, a vásárló kívánságára azt a kereskedőnek azonos típusú új termékre kell kicserélnie, ha erre nincs lehetőség, a vásárló választása szerint a termék visszaszolgáltatásával egyidejűleg a vételárat vissza kell fizetni, vagy értékegyeztetéssel más típusú termékre kell kicserélni.
A jótállásra kötelezett csak akkor mentesül felelőssége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a termék átadása után keletkezett.
pl: rendeltetésellenes használat, erőszakos külső behatás, átalakítás, elemi kár, stb. következtében. A hiba jellege, vagy annak javítása tekintetében vita merül fel, a vásárló szakvéleményt kérhet az erre feljogosított minőségvizsgáló szervtől, vagy szerviztől.
További vita esetén a vásárló a helyi Békéltető testülethez, valamint az illetékes Városi Bírósághoz fordulhat.
Szervíz: Citizen CTC Szerviz Bt. Bp. 1073 Erzsébet Krt. 4. Tel:+3613220092